Društvene mreže korisnike čine nepoverljivim i nezadovoljnim

Facebookov eksperiment iz 2012. godine, iako kontroverzan, pokazao je da ono što drugi ljudi postavljaju na društvene mreže može da promeni raspoloženje kod pojedinca. Međutim, ovo nije jedino što Facebook, Twitter, Instagram i druge mreže mogu da učine.

Prema studiji dvojice istraživača iz Evrope, društvene mreže mogu uticati i koliko su ljudi zadovoljni svojim životima. Fabio Sabatini iz Sapienca Univerziteta u Rimu i Frančesko Sarasino iz STATEC-a, vladine statističke agencije iz Luksemburga, sproveli su zanimljivo istraživanje, na velikom uzorku od 50.000 korisnika društvenih mreža u Italiji.

no-instagram

Anketa je od učesnika tražila da opišu koliko su zadovoljni trenutnim životom, koliko često se druže sa prijateljima, da li veruju ljudima i šta tipično rade na Internetu. Bazirano na odgovorima koje su dobili, dvojica analitičara su zaključili da su ljudi zadovoljniji sa svojim životima i da više veruju drugim ljudima ukoliko se sa njima sretnu uživo.

Očigledno, to nije moguće u kontaktu preko Interneta, tako da oni koji većinu vremena provode na društvenim mrežama imaju veći potencijal da budu nepoverljivi prema ljudima. Sve u svemu, studija otkriva da je ukupni efekat društvenih mreža na individualce značajno negativan, bez obzira na to što društvene mreže imaju moć da povezuju ljude.

Izvor: Benchmark

Related Post

One Comment on “Društvene mreže korisnike čine nepoverljivim i nezadovoljnim”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

4 × 2 =