Evo kako da svoje aplikacije za mobilne uređaje učinite još uspešnijim

Iako ne postoji jasno preciziran skup ključnih pokazatelja uspeha koji se može primeniti na sve aplikacije, postoji nekoliko važnih činilaca na koje treba obratiti pažnju pri proceni uspeha

– Broj preuzimanja je svakako važan, ali ne znači ništa bez konteksta. Preuzimanja omogućuju da aplikacija uspe, ali oni ne pokazuju njen stvarni uspeh – kaže Brant de Bou, tehnološki izvršni direktor u kompaniji „BITE interaktiv“.

Pred vama su neke od mera koje vam mogu pomoći da vaše aplikacije učinite boljim i uspešnijim.

Korišćenje

BERLIN, GERMANY - SEPTEMBER 19:  A shopper ltries out the new Apple iPhone 6 at the Apple Store on the first day of sales of the new phone in Germany on September 19, 2014 in Berlin, Germany. Hundreds of people had waited in a line that went around the block through the night in order to be among the first people to buy the new smartphone, which comes in two versions: the Apple iPhone 6 and the somewhat larger Apple iPhone 6 Plus.  (Photo by Sean Gallup/Getty Images)

Ako ljudi koriste aplikaciju, to znači da od nje imaju neke koristi. „Najuspešnije aplikacije nude jasno rešenje za neki problem, a taj uspeh se potvrđuje tako što korisnici koriste aplikaciju redovno“, kaže De Bou. „No, osim što aplikacija ima redovnu upotrebu, morate da znate ko je koristi i kako je koristi. Ko je vaša ciljna grupa? Koliko često korisnici otvaraju aplikacije? Da li ih koriste danju ili noću? Da li ljudi koriste aplikaciju na pametnim telefonima ili na tabletima? Na Androidu ili iOS-u? Kako se kreću kroz aplikaciju?

Ovi podaci će vam pružiti uvid u to kako se koristi aplikacija, omogućujući vam da znate koje su njene prednosti, a koje njene mane treba da ispravite. A tako ćete povećati i prihod.

Trajna vrednost

loyal

„Trajna vrednost (LTV- life-time value) je jedna od najvažnijih mera u marketingu, a to važi i za aplikacije“, kaže Emili Grosman, marketinška menadžerka u kompaniji „Double Encore“. Ukratko, LTV je vrednost mobilnog korisnika – ako je mobilni korisnik lojalniji, troši više ili promoviše brend više od redovnih potrošača, mobilna strategija funkcioniše.

Kako određujete tu vrednost” zavisi od aplikacije – kod muzičkih aplikacija ta vrednost može da bude, na primer, vreme koje korisnici provedu slušajući sadržaj, aplikacije za maloprodaju će procenjivati kupovinu, igrice mogu da prate vreme provedeno u igri itd. Kad znate vrednost različitih potrošača, to znači da možete da uporedite korisnike i identifikujete ključne navike vrednih korisnika, kao i grupe korisnika koje možete poboljšati, odnosno koje možete učiniti vrednijim korisnicima“, kaže Henri Sipola, osnivač kompanije „Localyst“.

Stopa zadržavanja

stopa

Ako je vaša aplikacija u ovom trenutku na vrhuncu popularnosti, to je odlično, ali nećete biti zadovoljni kada to prođe. Borite se da je održite u vrhu interesovanja korisnika i obratite pažnju na stopu zadržavanja u aplikaciji, posebno na jednodnevnu, sedmodnevnu i mesečnu stopu zadržavanja.

„Zadržavanje je jedan od najvećih izazova za mobilne aplikacije i danas, s obzirom na to da 65% ljudi prestane da koristi aplikaciju tri meseca nakon instalacije“, kaže Sezeri Pietrak, direktor marketinga u kompaniji „Appboy“, dodajući da rani pokazatelji zadržavanja takođe mogu da vam pomognu da utvrdite održivost aplikacije na tržištu. Osim toga, rangiranje u prodavnicama aplikacija postaje sve sofisticiranije i više se fokusira na zadržavanje i angažman.

„Ovo je dobro za potrošače, s obzirom na to da su zadržavanje i angažman mnogo bolji pokazatelj kvaliteta aplikacije”, kaže Timoti Salivan, direktor proizvodnje u kompaniji „Bokser“. Ali to takođe znači da vaša aplikacija mora da bude zaista briljantna da bi dospela do vrha.

Aktivni korisnici

people-using-phone

Svako može da preuzme aplikaciju, ali je potrebna posebna vrsta aplikacije koju će ljudi želeti redovno da koriste. Korisnici aktivni na mesečnom ili dnevnom nivou su vaši ključni korisnici. Oni vole vašu aplikaciju, oni je često koriste, a čak mogu i da se oslone na nju u ispunjavanju svakodnevnih obaveza. Morate da naučite sve o ovoj grupi ljudi i o načinu na koji oni koriste aplikacije, tako da možete aplikaciju da im učinite još zanimljivijom i pretvorite više korisnika u aktivne korisnike.
Korisničko iskustvo

Kako korisnici potroše pet minuta u aplikaciji, zaista je koristeći ili pokušavajući da shvate kako funkcioniše? To što neko koristi aplikaciju ne znači i da uživa u njoj. Naravno, to možete da saznate na osnovu analize i ocene korisnika u prodavnici aplikacija, ali takođe možete koristiti alate kao što su „Helpshift“ i poruke u samoj aplikaciji kako biste dobili povratne informaciju o problemima, bagovima i ostalim korisničkim iskustvima i kako biste sve to poboljšali.

Uspeh aplikacije za mobilne uređaje umnogome zavisi od vaših veština – ne samo programerskih, već i od načina na koji plasirate vašu aplikaciju na tržište i od toga kako su korisnici tretirani pri upotrebi aplikacije. Ako želite uspešno da savladate veštine koje su vam potrebne da pokrijete sve aspekte razvoja i promocije aplikacije, više o tome možete saznati ovde.

Izvor: Telegraf.rs

Related Post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

nine − five =