Kako bi što kompletnije razumeo svoje korisnike, Facebook kupuje podatke o njima. Kompanija ovo radi već godinama, ali nedavni ProPublica izveštaj daje nešto više informacija o ovoj Facebookovoj praksi. Facebook plaća informacije koje dobija od šest partnera u Americi: Acxiom, Epsilon, Experian, Oracle Data Cloud, TransUnion i WPP.

Facebook primarno dobija oflajn finansijske informacije od pomenutih kompanija, tako da je uvek upoznat sa primanjima korisnika, između ostalog. Facebook je fokusiran na prikupljanje oflajn podataka, s obzirom na to da već ima načine prikupljanja podataka o onlajn aktivnostima.

Najveći deo podataka koje društvena mreža koristi, dolazi od samog Facebooka, ali je učešće eksternih izvora i dalje veliko. ProPublica izveštava da se oglašivačima nudi 29.000 kategorija, a 600 njih je ispunjeno third-party podacima.

“Naš pristup kontroli eksternih (third-party) kategorija je nešto drugačiji od našeg pristupa Facebook-specifičnim kategorijama. Ovo je zbog toga što provajderi sa kojima radimo, generalno čine svoje kategorije dostupnim na mnogim drugim platformama, a ne samo na Facebooku”, ističe Stiv Saterfild iz Facebooka.

 

Izvor: benchmark.rs