Godina koja je promenila mobilnu telefoniju zauvek

Ta 2009. godina po svemu je bila istorijska. Nokia je počela kontinuirani pad, Samsung je zagrabio napred, a Android je krenuo u nezaustavljivi pohod.

Prošetajte sa nama kroz trendove 2009. godine, koja se ispostavila ključnom i oblikovala je tržište mobilnih telefona na način koji niko nije mogao da predvidi. Zapravo, izgleda da je Samsung tačno znao šta radi, kao i Google. Microsoft je pokušavao da poboljša svoj položaj na pametnom mobilnom tržištu, a ispostavlja se da samo Nokia nije imala pojma ni gde se nalazi, a ni šta joj je sledeći korak.

Svi znamo da se trendovi u mobilnoj industriji menjaju veoma brzo. Samo pet godina bilo je dovoljno da tržište od 2009. godine izgleda potpuno drugačije. Symbian je i zvanično mrtav, Android pokreće preko 81 odsto celokupnog tržišta, Apple je nikad jači, a Nokia i Microsoft trenutno su u vrlo zanimljivoj poziciji – kreću u zajednički prodor na tržište, pod jednom zastavom, Microsoftovom! Windows Phone je sazreo, ali ima još da radi dok ne stigne Android i iOS, ali za razliku od ta dva operativna sistema u potpunosti je dostupan u Srbiji. Zahvaljujući tome i mi možemo sasvim normalno da kupujemo aplikacije i igre iz zvanične WP prodavnice.

Trendovi iz 2009. godine koji su aktuelni i danas

T-Mobile G1 sa Androidom
Malo poznat, ali ambiciozan operativni sistem Android iz Amerike u januaru i februaru 2009. stiže u sve delove Evrope i pravi istinski bum na tržištu. Iako je prodaja G1 smartfona sa “prelomljenim” dizajnom bila skromna bila je dovoljna da započne odličnu Google tj. Android smartfon priču, koja uspešno traje i danas.

Windows Mobile 6.5
Kompanija iz Redmonda značajno je kasnila za iOS, Android i drugim operativnim sistemima u to vreme, a revitalizaciju sistema pokušao je da napravi Windows Mobile 6.5 sa jakim modelima, poput Samsunga Omnia. Nažalos, uglavnom kozmetičke promene u sistemu, bez značajnog unapređenja funkcija i jednostavnosti rukovanja nisu napravili očekivani rezultat ni te, ali ni naredne godine. Ipak, Microsoft je nastavio da poboljšava svoj mobilni Windows, koji je danas sasvim dobar i konkurentan, što pokazuju i izveštaji o zastupljenosti i prodaji.

Nokia zabeležila tržišni pad od tri odsto
U odnosu na 2007. godinu, kada je držala nešto preko 40 osto tržišta, 2009. godinu finska kompanija je započela sa tržišni udelo koje je bilo manje za nešto više od tri odsto! Nokia je obećala da će se poboljšati, ali je već u sledećem kvartalu pad prihoda od skoro 40 odsto u odnosu na prošlogodišnji pokazao da se stvari na tržištu značajno menjaju.

Samsung nagazio papučicu gasa
Korejska kompanija je 2009. godinu započela kao broj dva na tržištu mobilnih telefona, sa isporukom uređaja koja je dostigla 200 miliona. U poređenju sa prethodnom godinom to je povežanje od preko 22 odsto, a Samsung je početkom 2009. godine imao 15.8 odsto ukupnog mobilnog tržišta. Danas je Samsung i zvanično broj jedan, što se tržišnog udela i isporuka i prodaje telefona tiče.

Apple se još više zahuktao

iPhone je sredinom 2007. godine napravio revoluciju na tržištu, koja se rasplamsala tokom 2008. godine, a već poetkom 2009. je iPhone držao oko 48 odsto aktivnosti na mobilnom vebu u Americi i oko 47 na svetkom nivou. AppStore je pokazao da će biti jedan od najvećih hitova u mobilnoj industriji, a kompanija je modelom 3GS uspela da ispravi najveći broj zamerki na prethodna dva modela i pozicionira se kao inovator i lider na polju mobilnih uređaja sa ekranom osetljivim na dodir.

Za vas smo napravili i listu telefona, koji su po nama bili najzanimljiviji tokom 2009:
1. HTC Hero
2. HTC HD2
3. Apple iPhone 3GS
4. Samsung Omnia HD
5. Sony Ericsson Satio
6. Palm Pre
7. Nokia 5800 XpressMusic
8. Nokia N900
9. LG Chocolate BL40 i
10. BlackBerry Bold 9700.

Prema našoj oceni promašaj godine je bio model Nokia N97. Telefon od kojeg su i Nokia i tržište očekivali mnogo nije uspeo da opravda ništa od obećanja. Symbian S60 5. generacije jednostavno je bio previše bagovit, spor i neprilagođen ekranu osetljivom na dodir, a sam telefon je bio veliki, teško se rukovalo njime, a i kamera nije po kvalitetu bila ništa posebno. Nakon modela N97 počeo je Nokijin pad, koji su Android, Samsung i drugi trendovi na tržištu lako i relativno brzo pobedili.

Izvor: Mondo | Autor: Marko Čavić

Related Post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

nine − eight =