Google “koče” reklame na Facebook-u

Najveća svetska internet korporacija Google povećala je neto profit u prvom tromesečju 2015. godine četiri odsto, usled rasta prihoda od 12 odsto, međutim, rezultati nisu opravdali očekivanja tržišta već šesti kvartal zaredom.

Rast finansijskih pokazatelja Googla usporen je zbog jačanja dolara, ali i zbog veće konkurencije na tržištu reklame, konkretno od Facebook-a, preneo je Interfaks.

Kako je saopštila kompanija, njen neto profit u periodu januar-mart povećan je na 3,59 milijardi dolara ili 5,20 dolara po akciji, u poređenju sa 3,45 milijardi dolara ili 5,04 dolara po akciji, ostvarenim u istom periodu prošle godine.

Dobit bez uračunatih jednokratnih stavki povećana je na 6,57 sa 6,27 dolara po akciji.

Prihodi u prvom kvartalu ove godine porasli su sa 15,42 milijarde dolara na 17,26 milijardi. Troškovi internet saobraćaja bili su 3,55 milijardi dolara, a kad se oni odbiju prihodi su iznosili 13,91 milijardu dolara.

Analitičari u anketi Tomson Rojtersa prognozirali su u proseku korigovani prihod Googla na nivou od 6,60 dolara po akciji, odnosno od 17,50 milijardi dolara.

Prosečna vrednosti “klikova” na sajtovima Googla i drugih internet resursa na kojima on objavljuje svoje reklame snižena je u prva tri meseca ove godine sedam odsto na godišnjem nivou. Takvo kretanje tog pokazatelja zabrinjava investitore više nego drugi jer svedoči o teškoćama kompanije na tržištu mobilne reklame, piše Vol strit džornal.

Vrednost akcija Google na berzama, porasla je 3,5 odsto nakon objavljivanja izveštaja.

Izvor: N1

Related Post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

fourteen − 6 =