“Imate nalog na Fejsbuku!? Potpisali ste UGOVOR SA ĐAVOLOM!”

Korisnici Facebooka moraće da stave na raspolaganje još više ličnih podataka. To se može prihvati ili prestati da se koristi ta mreža. Sve je jasnije da je korišćenje Facebooka „ugovor sa đavolom“, smatra Matijas fon Hajn.

„Ti nisi korisnik internet-koncerna, ti si njihov proizvod.“ Tako je stvar, i to dobro, opisao pionir interneta Džeron Lanije. Tu ključnu poruku šalje i naslovna strana njegove knjige „Kome pripada budućnost?“ (Who Owns the Future?) U toj knjizi Lanije, prošlogodišnji dobitnik Mirovne nagrade nemačih knjižara, analizira aktuelne trendove u internet-ekonomiji. Rezultat je sledeći: trend se razvija u stilu „Big Data“, u smeru potpune kontrole i daljeg komercijalnog eksploatisanja. Facebook taj trend dodatno pojačava svojim novim uslovima korišćenja.

fbd1

Kad smo kod budućnosti: očekivanjima od budućnosti trguje se na finansijskim tržištima, a ona vrednost Facebooka procenjuju na gotovo 200 milijardi dolara, 65 odsto više nego pre godinu dana. Na berzi su očigledno čvrsto uvereni da će Facebook da vlada velikim delom budućnosti. To im se ne može zameriti, jer Facebook je prošle godine ostvario dobitak od oko tri milijarde američkih dolara zahvaljujući reklamama – personalizovanim reklamama, usmerenim tačno prema određenim klijentima, a sve prema podacima o osobinama korisnika dobijenim preko algoritama Facebooka. Ti podaci jesu tajna, ali mnogo toga se može zaključiti već samo na osnovu onoga na šta korisnici Facebooka „lajkuju“, pokazalo je ovog januara objavljeno istraživanje naučnika sa univerziteta Stenford i Kembridž.

Izvor: press online

Related Post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

2 × 1 =