PAZITE ŠTA PIŠETE! Društvene mreže kreću u žestoku borbu protiv govora mržnje – evo KAKO!

Fejsbuk, Tviter, Gugl, Jutjub i Majkrosoft, kao i Evropska komisija predstavili su novi kodeks ponašanja za uklanjanje govora mržnje na ovim medijskim platformam. Evropska unija je pojačala napore koji su doveli do usvajanja ovog kodeksa ponašanja.

Islamska država uspešno regrutuje vojnike preko ovih društvenih medija već neko vreme, a sa druge strane ekonomska recesija u Evropi dovela je do jačanja stranaka desnog bloka što je prouzrokovalo povećanje antisemitizma i ksenofobije.

Velike tehnološke kompanije verovatno ne žele da preuzmu odgovornost za govor mržnje, pa s toga zauzimaju oštar stav protiv. Ovo je pomalo iznenađujuće, jer su upravo socijalne mreže promovisale slobodu govora po svaku cenu, pa su čak odbijale i da brišu sadržaje, sem ako se ne radi o zaštićenom materijalu.

Ipak, bila je ovo spora ali čvrsta promena. Tviter je već banovao više od 125.000 naloga koji su bili priklonjeni ISIS-u od sredine 2015. godine. Fejsbuk se septembra 2015. godine dogovorio da radi protiv govora mržnje zajedno sa nemačkom vladom. A u decembru iste godine, pridružio im se Gugl i Tviter.

isis-twitter

Na osnovu ovakve odluke, velike kompanije će morati pronaći način da balansiraju između slobode govora i govora mržnje. Oni će to uraditi tako što će na osnovu kodeksa, formirati namenske timove koji će pregledati “sadržaje označene zastavicom”.

Oni će takođe edukovati svoje korisnike da ne postavljaju sadržaje koji obuhvataju govor mržnje. A, i sarađivaće međusobno kako bi što efikasnije funkcionisale. Združene, one će podsticati obeležavanje govora mržnje i podsticati kontra govor od ovakve retorike.

Izvor: Srbija danas.com

Related Post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

14 − eleven =