Smartfoni će pobediti prenosne konzole?

Vreme prenosnih konzola je na zalasku. Zvuči kontroverzno? Ne brinite, stvari nisu ni približno zastrašujuće kao prva rečenica. Ali kada se uzme u obzir da nove generacije konzola imaju ozbiljne probleme s konkurisanjem vlastitim prethodnicima, onda otprilike imate ideju o čemu se radi. Činjenice govore o tome da se tržište konzola kreće nadole.

Nove generacije konzola hvale se vrhunskim hardverom, jakim popisom naslova i prihvatljivom cenom. Takođe, proizvođači kao takvi nastoje da nove platforme učine puno privlačnijima široj publici. A publika kao takva odlučuje na osnovu većeg broja faktora – od same cene konzola, do “konkurentskih” tehnologija. Na njih utiče činjenica da im se tokom silnih reklamnih kampanja za Vitu i 3DS u džep zavukla nova konzola – njihov smarfon.

I tu, nastaju problemi. Klasično tržište konzola pod direktnim je uticajem smartfona i tableta čiju integraciju Microsoft i Sony promovišu na sav glas. Na strani periferije stoje Sony Vita i Nintendo 3DS – gledajući se i pitajući jedno drugo što da oni rade ovde? Pa, uprkos činjenici da obe platforme imaju kolekciju vrlo interesantnih naslova, bilo bi logično zaključiti kako njihova prodaja prati trendove njihovih prethodnika. Međutim, ona ne zadovoljava. Primera radi, uporedićemo ćemo jednu od najuspešnijih prenosnih konzola Playstation portable – koji je izašao 2004. i najnoviju Vitu. Brojke su zabrinjavajuće – PSP je do danas prodat u preko 76 miliona primeraka, dok njegov stariji brat, iako neuporedivo kraće na tržištu, prolazi kroz katastrofalan period sa jedva 2,2 milona prodatih primeraka tokom prošle dve godine.

Nintendov 3DS postigao je puno bolji uspjeh sa oko 32 miliona prodatih konzola, što je u proseku bolje od njegovog prethodnika – uzmemo li da je dotični tokom 9 godina prodat u oko 150 miliona primeraka. Ako Nintendo nekim čudom uspe 3DSovu prodaju držati na ovom nivou tokom idućih sedam godina, konzola će se prodati u više primeraka nego njen prethodnik. A realno gledano, svi znamo da neće. Najnoviji 2DS koji je namenjen onima koji nemaju 3DS a ne baca im se toliko para na 3D je indikator kako Nintendo nakon povećavanja 3DS-a nije preterano oduševljen prvobitnim rešenjem.

Za to vrijeme Android i iOS polako osvajaju tržište. Casual gaming proždire hardcore, a za sve one koji su spremni iskeširati više od pet dolara za hardcore gaming app, tu su EA, Activision i 2K koji već nekoliko meseci na vrlo suptilan način mobilno tržište snabdevaju skupim hardcore igrama. Poenta je da se nove generacije prenosnih konzola polako gube smisao. Da, radi se o snažnom hardveru koji može da pokreće lepe igre. Međutim, taj hardver košta preko 200 € i njegova jedina praktična namena je igranje igara. Isti korisnik vrlo verojatno poseduje telefon na kojem pokreće gomilu drugih igara i koji zbog jednog ili drugog razloga okleva da kupi prenosnu konzolu. Jasno, primarno tržište za handhelde su roditelji s klincima koji nisu preterano spremni svom podmlatku kupovati Galaxy S4 ili iPhone samo kako bi se igrao. Ali to je otprilike to.

Na kraju priče sve se svodi na činjenicu kako zbog dostupnosti tehnologije i eksplozije mobilnog gejminga prenosne konzole polako gube na popularnosti. Njihov odlazak u anonimnost trajaće još barem pet do šest godina, ali kada se desi, svi će već odavno biti indiferentni zbog toga jer će se ionako sve vreme igrati na svojim jeftinim pametnim telefonima.

Izvor: tportal.hr | Autor: Damir Rukavina

Related Post