Šta sve možeš na Yahoou kad si mrtav

Jedan od vodećih svetskih internet pretraživača lansirao u Japanu servis za onlajn sahranu korisnika.

Da su Japanci u svemu, naročito u novim tehnologijama, nekoliko koraka ispred ostatka sveta, pokazuje i vest da je kompanija Yahoo u toj zemlji lansirala servis za onlajn sahranu svojih korisnika Yahoo Ending. Ideja je da se ljudi pre smrti prijave za ovu uslugu i unapred odrede kako će izgledati njihov digitalni sprovod.

Promotivni video pokazuje kako članovima porodice na smart telefonu stižu oproštajne poruke od oca koji je upravo umro. To je samo jedna od funkcija novog servisa na kojem će korisnik za života moći da postavi „digitalni spomenik”, odnosno memorijalnu stranicu sa fotografijama, video-snimcima, pozivom za sahranu i gde će moći da se izjavi saučešće, prenosi Politika.

Da bi se sprečile zloupotrebe, ova stranica postala bi aktivna tek kada stigne zvanična potvrda o smrti za koju se u izveštajima ne navodi po čijoj naredbi treba da bude izdata – da li sam korisnik traži od pogrebnika da to učine posle njegove smrti, ili je to obaveza porodice ili je, pak, pogrebna preduzeća automatski izdaju. Kad dobije potvrdu o smrti, servis takođe briše sve podatke koji je preminuli čuvao na Yahoo nalozima.

yahoo1

Oni koji se prijave za ovu uslugu koja će se delimično naplaćivati, imaće pomoć pogrebnika u sastavljanju testamenta, pronalaženju grobnog mesta i planiranju drugih detalja sahrane.

„Japanci su se u prošlosti konsultovali sa rođacima i komšijama o detaljima pogreba, ali to više nije slučaj. Sada im je glavna briga koga pitati za savet i koliko će sve to da košta”, kazao je predstavnik pogrebnog preduzeća i naveo da su troškovi celokupnog obreda u toj zemlji oko 18.000 dolara. Poređenja radi, u SAD je prosečna cena sprovoda u 2012. godini bila 7.000 dolara.

Uskoro će Windows 95 napuniti 20 godina, podsećaju iz Yahooa i ukazuju na to da su porasle brige oko toga šta se dešava sa digitalnom zaostavštinom posle smrti korisnika, budući da je internet postao neizostavni deo savremenog života.

Očekuje se da ovaj servis u budućnosti uspostavi saradnju i sa bankama, osiguravajućim kućama i drugim kompanijama kako bi upravljali podacima koji ostaju posle smrti korisnika.

Izvor: B92

Related Post

0 Comments on “Šta sve možeš na Yahoou kad si mrtav”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

seventeen − 1 =