Zaštitite privatne podatke u 6 koraka

Nedovoljno zaštićeni podaci najbolji su način da izdate poverenje klijenata, a postoji nekoliko jednostavnih koraka koje možete da preduzmete kako se to ne bi dogodilo.

1. Upoznajte svoje podatke

Nisu svi podaci isti pa nije svejedno ni kako ih čuvate ili koristite. Prvi i osnovni korak u osiguravanju sigurnosti je dobro razmisliti o tome koji su od njih osetljivi i poverljivi.

Tu svakako spadaju finansijski podaci, podaci o zaposlenima ili klijentima i oni o poslovanju, pogotovo oni koji nisu javno dostupni i koji su vam dati u poverenju. Morate obratiti posebnu pažnju na njih i njihovu sigurnost, jer je poverenje klijenata nešto što ne želite da izigrate zbog nepažnje ili nepoznavanja opasnosti.

2. Posebna lozinka za svaki nalog

Često volimo da mislimo da su naši podaci zaštićeni činjenicom da ih držimo pod lozinkom, ali to zavisi od toga kakva je ta lozinka i da li je ona jedinstvena ili je koristite na više naloga.

Dobra lozinka mora biti barem 8 znakova duga, ne sme da sadrži vaše korisničko ili lično ime, datume rođenja, imena ljubimaca ili slične lako dostupne podatke. Najbolja je kombinacija velikih i malih slova, brojeva i barem jednog interpunkcijskog znaka.

Takođe je bitno da na svakom korisničkom nalogu imate drugu lozinku – ako se dogodi da vaš nalog bude hakovan na nekom servisu, tako ćete osigurati da su podaci na svim drugim servisima i dalje sigurni.

Ako vam je mnoštvo kompleksnijih lozinki teško zapamtiti, možete koristiti sisteme kao što je LastPass, koji ih sigurno čuvaju i “pamte” za vas. Reč je o nekoliko dolara izdataka mesečno, ali velikoj stavci u sigurnosti vas i vaših klijenata.

3. Ništa bez antivirusnih sistema

Iako su antivirusni programi veoma bitni u zaštiti podataka, naše je istraživanje pokazalo kako više od 50 odsto malih i srednjih preduzetnika nema ili ne zna ima li na svom poslovnom računaru antivirusnu zaštitu, a još ih više tu zaštitu ne ažurira ili ne zna da li je ažurirana.

Broj ovakvih napada svake godine raste, a reč je najviše o DDoS napadima, zatim napadima s ciljem krađe podataka koji se mogu unovčiti na crnom tržištu poput krađe brojeva kreditnih kartica ili pak napada s ciljem traženja otkupnine.

Takođe treba da proverite pruža li vaš operater dobru internet zaštitu kako biste mogli bezbrižno da poslujete online.

4. Zaštitite svoj Wi-Fi!

Gotovo svaka kancelarija i dom danas imaju bežičnu mrežu, ali nemate li dobru zaštitu, na nju se može spojiti bilo ko u neposrednoj blizini – bilo komšija koji “samo” deli vašu mrežu, ili neko s lošijim namerama ko preko nje može doći do podataka koje preko svoje mreže nužno prenosite.

Potrudite se da vaša mreža ima WPA2PSK zaštitu – ne morate za to da imate nikakva tehnička znanja, već će vam to obezbediti vaš operater!

5. Sigurnosne kopije čuvaju glavu!

Backup, ili sigurnosne kopije podataka, potpuno su nužni. Možete da olakšate život sebi uz cloud skladištenje – sačuvate li automatski sve svoje podatke u “oblak”, oni će uvek biti ažurirani, dostupni gde god se vi nalazili, a dogodi li se nešto vašem računaru, možete odahnuti jer znate da je sve na sigurnom i da ništa niste izgubili.

Za ovakav način stvaranja sigurnosnih kopija potrebna je dobra povezanost na internet, a pomaže i ako vaš operater pruža dodatne usluge poput 4G backupa, koji omogućava povezanost na internet čak i kada dođe do problema s vašom fiksnom mrežom.

6. Informišite – sebe i druge

Osim ovih koraka, bitno je da budete svesni važnosti zaštite podataka, ali i da o tome informišete i svoje zaposlene. Kada ih upoznajete s protokolima koje koristite, objasnite im kako i zašto jer će ih onda više poštovati. Informisanost je uvek prvi korak prema sigurnosti.

Izvor: B92.net

Related Post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

ten − four =