Zašto je ovaj nekadašnji direktor Googlea oduševljen Kinom?

Hugo Bara je godinama bio jedan od najvažnijih Googleovih direktora. Bio je zadužen za Android diviziju i svake godine je na Google I/O konferenciji svetu pokazivao najnovije mogućnosti Androida. A onda je dao otkaz u Googleu kako bi radio za jednu kinesku kompaniju.

Bara je tokom razgovora sa medijima u Parizu otkrio koliko je bio oduševljen onime na šta je naišao u Kini.

Iako je bio glavni u Googleovoj Android diviziji, Bara je odlučio da počne da radi za kineskog Stiva Džobsa, izvršnog direktora kompanije Xiaomi pod imenom Lei Jun.

Nakon samo dva meseca provedena u Kini Bara je na Le Web tehnološkoj konferencijiu Parizu otkrio svoje prve utiske, i oni su po svemu sudeći neverovatni.

On je izjavio da su Kinezi neverovatno obrazovani sa preko 8 miliona osoba koje svake godine završe fakultet – što je više nego u SAD, dok prosečna zarada raste vrtoglavom brzinom i utrostručena je u proteklih 8 godina.

Kina takođe ima i 122 milijardera i što je najvažnije – 600 miliona korisnika interneta sa rastom od preko 50 odsto u protekla 3 meseca.

Bara je takođe napomenuo kako kineske internet kompanije imaju ogroman broj korisnika, primera radi, sajt QZone ima 600 miliona aktivnih korisnika svakog meseca.

A tu su i još neke specifične kineske kompanije kao što je Alibaba, koja je vlasnik Taobaoa, sajta za onlajn kupovinu koji je duplo većo od Amazona i eBaya zajedno.

Bara je dodao da je za vreme kineskog praznika nazvanog „dan samaca“ Taobao imao duplo veću prodaju nego Američke kompanije tokom „sajber ponedeljka“, a izdvojio je i sajt JD koji nudi dostavu kupljene robe za svega 3 sata kao i aplikaciju koja korisnicima pokazuje gde se kurir tačno nalazi.

Tu je i Weibo, sajt poput Twittera samo znatno veći. Bara je do sada imao do 6.000 osoba koje ga prate na Twitteru dok je za dva meseca taj broj na Weibou dostigao 200.000 osoba.

Bivši Googleov direktor kaže da sada koristi aplikaciju WeChat koja mu zamenjuje telefon, mejl ili slanje poruka a aplikacija poseduje i funkcije slične Instagramu.

U Kini ne postoji Google Play pošto je zabranjen ali je korisnicima zato na raspolaganju veliki broj aplikacija koje se napravile treće strane i koje se mogu naći u posebnim app prodavnicama.

Izvor: B92

Related Post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

eighteen + one =