Kako napraviti Android aplikaciju: Tutorijal 1.4 – Dodavanje audio zapisa

U ovom tutorijalu ćemo pričati o tome kako se Android aplikaciji dodaje zvuk. Za početak je potrebno kreirati novi folder u folderu res koji treba nazvati raw. To možete učiniti tako što ćete levim klikom selektovati folder res, a zatim uz pomoć desnog klika, u stavci New, izabrati Folder. U novom prozoru treba imenovati novi folder (raw) i potvrditi kreiranje istog. Folder raw će biti korišćen za skladištenje audio fajlova. Dakle nakon kreiranja foldera, možete kopirati željeni audio fajl, u folder raw, samo pritom obratite pažnje na naziv fajla, koji se mora sastojati isključivo od malih slova i ne sme sadržati razmak.

kreiranjeraw

Nakon kopiranja audio fajla (koji smo nazvali intromusic) u folder raw, potrebno je otvoriti fajl MainActivity.java i unosom novog koda omogućiti da audio zapis proradi, odnosno omogućiti da bude pokrenut.

Cilj je da se audio fajl (intromusic), startuje kada i aplikacija, i traje 5 sekundi isto kao i splash. Da bi ovo postigli potrebno je koristiti MediaPlayer, a kod bi izgledao ovako:

mediaplayer

Sada slobodno možete testirati aplikaciju i ako ste sve uradili kako treba, radiće. Ovo je bilo vrlo jednostavno, ali sada treba dodati kod koji ograničava audio zapis na trajanje, jednako trajanju splash-a. Da bi se to postiglo potrebno je na samom kraju koda, između dve poslednje zagrade kliknuti desnim klikom i u stvaci Source izabrati Override/Implement Mothods… U novom prozoru treba čekirati onPause() i potvrditi klikom na taster Ok.

Takođe, introMusic se može učiniti globalno prepoznatljivim u MainActivity klasi, tako što se ispod klase ona može definisati kodom:

MediaPlayer intoMusic;

definisanjeklase

Nakon ovog, potrebno je obrisati MediaPlayer iz prvog reda koda koji smo dodali, jer nakon definisanja introMusic-a aplikacija ne bi ispravno radiala, a zatim se vratiti ispod koda koji smo dodali između zagrada i dodati:

introMusic.release();

release

Ovm je postignut željeni cilj, da audio zapis bude pokrenut i zaustavljen istovremeno kada i splash. Možete sačuvati izmene i pokrenuti aplikaciju da bi ste proverili da li radi ispravno.

Sada ćemo dodati još jedno dugme u activity_main.xml, a to ćemo uraditi jednostavnim kopiranjem već postojećeg i samo ćemo promeniti id u button2, kao i tekst koji je će biti prikazan u Button2.

button2

Sada kada imamo još jedno dugme želimo da oba dugmeta dobiju svoju funkciju, a to će, u ovom slučaju biti da vode na potpnuno novu stranicu. Dakle sledeće što ćemo uraditi je kreiranje novog layout-a, a to možete uraditi tako što ćete nakon selekcije foldera layout, upotrebiti desni klik, i u stavci New izabrati Other, pa zatim u folderu Android, Android XML File. U novom prozoru, potrebno je imenovati novi XML fajl i potvrditi kreiranje, klikom na taster Finish i dobićete novi blanko layout.

tutorial1

Zatim ćemo kreirati novu klasu, tako što ćemo selektovati paket projekta, i u stavci New izabrati Class. U novom prozoru potrebno je imenovati i potvrditi novu klasu. Novu klasu ćemo na primer nazvati TutorialOne, ali samo ime nije bitno i vi možete koristi bilo koje, koje vam se učini prigodnim. Zatim je potrebno uneti kod u TurorialOne.java.

TutorialOne

onejava

Sada je potrebno dugmiće koji su napravljeni u activity_main.xml, podesiti tako da vode na novu stranu, odnosno na tutorial1.xml, a to ćemo dobiti tako što ćemo u menu.java dodati sledeći kod:

BUTTON

Nako toga treba podesiti kod u AndroidManifest.xml, a to ćemo uraditi tako što ćemo kopirati aktivnost layout-a kao što smo to uradili u jednom od prethodnih tutorijala i zatim uneti određene izmene kao što je to prikazano na slici ispod:

manifest

Sad ponovo možete testirati aplikaciju, ako klikom na dugme Button1, dobijate novi blanko layout, onda ste sve uradili kako treba, ali nećemo se ovde zaustaviti, sledeće što ćemo uraditi je dodavanje zvuka za dugmiće.

Kao prvo potrebno je da pronađete odogovarajući zvučni efekat, a njega možete naći na adresi www.soundjay.com. Što se kopiranja tiče, postupak je potpuno isti kao i sa prethodnim audio fajlom, tako da se nećemo zadržavati na tome. Naravno i ovde treba obratiti pažnju na to da ime fajla bude napisano malim slovima, i u slučaju razmaka treba korisiti _ a ne prazno mesto.

I još jedna napomena, nakon kopiranja novog audio fajla, kao i svakog drugog, obavezno očistite projekat, kako bi novi fajl bio vidljiv u projektu, odnosno Package Explorer-u. To možete uraditi tako što ćete u stavci Project izabrati Clean.

Nakon toga idite na u menu.java i prekopirajte čitav kod koji je bio vezan za dugme Button1, a zatim deo koda koji definiše ime dugmeta, isecite i prenesite ispod dugmeta1 (Button1) ali ne zaboravite da promenite u dugme2, kao što se to vidi na slici ispod:

dugmici

Potrebno je samo još ubaciti kod za audio fajl koji će se aktivirati klikom na dugmiće, a to kod izgleda ovko:

sound

Sačuvajte izmene i testirajte vašu aplikaciju. Kod nas to izgleda ovako:

test

To bi bilo sve za ovaj tutorijal, u narednom ćemo opet pričati o XML-u.

Related Post